Jak pozyskiwać nowych klientów ?

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, jak pozyskać nowych klientów dla Twojej firmy? Istnieje wiele sposobów na to, ale nie wszystkie są skuteczne. W tym artykule podpowiadamy 10 najlepszych metod pozyskiwania klientów. 

1. Zbuduj stronę internetową i reklamuj ją w mediach społecznościowych.

Posiadanie strony internetowej firmy jest niezbędne w dzisiejszej erze cyfrowej, a istnieje wiele sposobów, aby promować ją w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów. Możesz użyć mediów społecznościowych, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) lub płatnych reklam, aby promować oferowane na Twojej stronie  usługi lub produkty.

2. Załóż blog zawierający treści istotne dla Twoich klientów docelowych. Blogowanie to kolejny świetny sposób na zwrócenie uwagi na swój biznes i zbudowanie zaufania u potencjalnych klientów. Poszukaj tematów związanych z tym, co oferujesz - czy to porady dotyczące remontów, wskazówki dotyczące oszczędzania pieniędzy, czy po prostu ciekawe wiadomości dotyczące Twojej branży - i pisz o nich w w formie wpisów na blogu.

3. Weź udział w serwisach z recenzjami online, takich jak na przykład dla branży restauracyjnej jest Yelp lub TripAdvisor, aby pokazać, jak klienci wypowiadają się o Tobie i co myślą o Twoich produktach lub usługach. Budowanie dobrej reputacji na stronach z recenzjami może pomóc przyciągnąć nowych klientów, którzy chcą zobaczyć, co inni powiedzieli o Tobie w przeszłości.

4. Stwórz program poleceń dla swojej firmy. Zaoferuj obecnym klientom specjalne zniżki lub korzyści, jeśli polecą przyjaciela lub członka rodziny, który w końcu dokona u Ciebie zakupu.

5. Promuj swój biznes na platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, TikTok czy LinkedIn. Buduj relacje z ludźmi, którzy Cię śledzą i zostawiają Ci reakcje czy komentarze.

6. Stwórz newsletter lub listę e-mailową, aby informować swoich klientów o nowych produktach i wyprzedażach, godzinach pracy w sezonie i innych ważnych informacjach, które mogą być im potrzebne. Oferuj zachęty, takie jak kupony lub członkostwo w programie lojalnościowym, jeśli się zapiszą.

7. Zorganizuj specjalne oferty, które sprawiają, że klienci wracają po ten sam produkt lub usługę, np. oferta "kup jeden raz" na rożki do lodów.

8. Organizuj specjalne wydarzenia i zapraszaj na nie swoich klientów. Jeśli sprzedajesz ubrania lub inne przedmioty, gdzie możesz zaoferować "najlepsze z" Twoich produktów w specjalnej cenie.

9. Stwórz program gratisów i bonusów, w którym oferujesz klientom zniżkę na ich kolejny zakup, jeśli przyprowadzą nowego klienta, który będzie kupował u Ciebie. Oczywiście nie ma nic złego w tym, że po prostu dajesz klientom zniżki i gratisy, też! Na pewno docenią ten gest.

10. Wykorzystaj reklamę offline. Czyli dobrze oznacz lokalizacje siedziby swojej firmy. Zrób estetyczne banery, łapiące oko i rozwieć je w najbliższej okolicy. Zadbaj o to, aby Twoja lokalizacja prawidłowo wyświetlała się w nawigacjach (Google Maps, Mapy Apple)

 

Agrav Media Agencja Kreatywna
Ul. Poniatowskiego 12/17, 05-091 Ząbki, NIP 9661691112
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram